Zdravá pleť v zimě

Chladné počasí, mráz, nedostatek slunce a výkyvy teplot v zimním období se často odráží na vašem zdraví i na vzhledu pleti. Vaše pleť potřebuje v zimě kvalitní péči a výživu víc, než kdy jindy, tak jí k tomu pomozte.

Sepsala jsem pro vás tipy na potraviny, které vám během zimy dodají ty správné živiny, vitamíny a minerály a podpoří vzhled vaší pleti. Většina těchto potravin je lehce dostupná a lokální, takže je můžete ihned zařadit do svého jídelníčku.

Řepa

  • Skvělý zdroj křemíku – „minerálu krásy“. Je přirozeným zpomalovačem stárnutí a také přispívá ke zdravému vzhledu vlasů, nehtů a kůže.
  • Zdravou pleť podporuje i obsah vitamínů C, K, E, železa, betakarotenu a zinkuVláknina v řepě prospívá trávení.

TIP: Listy z řepy můžete využít jako salátovou přílohu k jídlu nebo je přidat do smoothie (místo špenátu nebo kadeřávku). Jsou skvělým zdrojem vitamínů A, C a proteinů.

beetroot-687251_640

Vlašské ořechy

  • Syrové vlašské ořechy obsahují kráse prospěšné tuky a minerály, které chrání naši kůži i vlasy před náročným zimním počasím, a také zinek i hořčík – vše, co vaše pleť ocení!

Mrkev

  • Vitamín A je jedním z nejdůležitějších vitamínů pro krásnou a zdravou kůži a mrkev ho obsahuje opravdu bohatě. Je důležitý nejen pro krásnou pleť, ale i kvalitu nehtů, vlasů a zraku. Podporuje tvorbu kolagenu a reguluje produkci kožního mazu.

Brokolice

  • Díky obsahu vitamínů A, C a B je další zeleninou vhodnou pro zdravou pleť. Vitamín B pomáhá hojit suchou kůži a také červené skvrnky, které se často objevují právě v zimním období.

Cibule

  • Přirozeně zahřívá, podporuje cirkulaci krve a pomáhá předcházet chorobám, díky jejím antivirálním a detoxikačním vlastnostem.
  • Je silně protizánětlivou zeleninou, která zpomaluje stárnutí a předchází tvorbě akné a poškození buněk.

Brambory

  • Z jedné střední brambory dostanete 1/3 denní potřeby vitamínu C, potasia, vitamínu B a také další minerály jako železo, hořčík, mangan, měď.
  • Nejlepší je jíst brambory v bio kvalitě, i s jejich slupkou. Vyhněte se jejich smažení nebo pečení – zvyšuje se tím glykemický index potraviny, a to by vaší pleti neprospělo.

potatoes-888585_640

Kadeřávek

  • 1 hrnek (asi 55g) kadeřávku vám dodá přes 200% potřebného denního příjmu vitamínu A, který zvláčňuje a vyživuje kůži a 130% potřebného denního příjmu vitamínu C. Dále obsahuje potasium, železo a vápník. Hrnek kadeřávku má přes 600% denní potřeby vitamínu K.
  • Konzumace kadeřávku podporuje detoxikaci jater.

TIP: Kadeřávek nejlépe chutná v zeleném smoothie, spolu se sladkým ovocem.

Avokádo

  • Pleť vysušenou zimním počasím můžete hydratovat právě avokádem. Je skvělým zdrojem vitamínů A, C a díky mononenasyceným tukům hydratuje pleť. Kromě toho obsahuje kyselinu listovou, hořčík a draslíkživiny nezbytné pro zdravou pleť.
  • Je také bohaté na vitamín E, který je mocným antioxidantem – udržuje buňky silné a hydratované. V 1/2 avokáda najdete asi 2 g bílkovin.

TIP: Avokádo můžete přidat do smoothie, salátů, sendvičů, dipů nebo ho můžete využít pro pleťovou masku nebo masku na vlasy.

Grep

  • Je bohatým zdrojem vitamínu C, který podporuje tvorbu kolagenu.
  • Je přirozeně protizánětlivýčistící, napomáhá k detoxikaci jater a rozproudit metabolizmus.
  • Navíc obsahuje látku lykopen, která udržuje pleť hladkou a chrání ji před působením volných radikálů.

 

A několik tipů pro zimní období

Dopřávejte si odpočinek

  • Zima je časem zastavení, odpočinku, regenerace, sebereflexe. Odpočívá celá příroda, tak si dovolte odpočívat i vy. Slunce nám v zimě chybí, proto jsme častěji podráždění, unavení a ve stresu. Choďte spát dříve, čtěte, věnujte se svým koníčkům a relaxujte.

sleep-1209288_640

Nezapomínejte na pohyb

  • I když je zima obdobím zastavení, je třeba naše těla pravidelně protahovat a prohýbat, ať se podpoří cirkulace kyslíku v celém těle. Choďte na zimní procházky nebo cvičte doma. Podpoříte tak redukci stresu, který na nás v zimním období bez slunce často doléhá.

Zahřívejte se

  • Dopřejte svému tělu teplé jídlo, které je pro tělo lépe stravitelné, než to syrové.
  • Podpořte hřející účinek také vhodným kořením (skořice, kardamon, kurkuma, kardamon, kajenský pepř, zázvor).

Objevte kouzlo zdraví prospěšných tuků

  • Zařaďte do svého jídelníčku potraviny, které jsou plné zdraví prospěšných tuků – vlašské ořechy, semínka, losos, avokádo. Konzumace potravin bohatých na zdravé tuky napomůže hydrataci pleti, podpoří správnou hladinu hormonů i krevního cukru a pomůže k absorbování vitamínů.

Podpořte své tělo správnými živinami

  • Dodejte svému tělu vitamíny i v době, kdy je zdravé. Navyšte příjem vitamínu C (citrusy, listová zelenina, růžičková kapusta), zinku, vitamínu D (houby, sardinky nebo výživové doplňky).
  • Omezte příjem nezdravého cukru ve všech podobách, zvláště po vánočním období.

StockSnap_7YI5LZ0I27

Co vy osobně nejraději děláte a jíte v zimě? Máte své oblíbené zimní rituály?

Pomáhám lidem vyléčit jejich akné holistickou cestou. Na základě osobních zkušeností s akné přináším inspiraci pro zdravou pleť a celkovou osobní spokojenost. Můžete nahlédnout do mého příběhu.

Jsem autorkou e-booku Uzdrav svou pleť, který čtenáře provází holistickou léčbou akné. Více o e-booku najdete tady >>

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *